Papírové nebo plastové reklamní tašky s potiskem


Papír nebo plast

Ještě před několika lety jste se v některých zahraničních obchodech mohli setkat s otázkou, kterou vám položil prodavač v okamžiku, kdy se rozhodl balit vám zboží nejrůznějšího charakteru do papírového nebo plastového obalu: „Paper or plastic?“ Pokud se nad tímto gestem zamyslíme trochu více do hloubky, zjistíme, že paradoxně plastové „igelitky“ zatěžují životní prostředí méně, než výroba tašek z papíru. Na ty papírové je třeba přibližně o 30 procent více energie a mnohem více užitkové vody. Levnější je i jejich přeprava kamiony, neboť jsou lehčí a skladnější.
sova na tašce

Biologicky rozložitelný odpad

Ať už se rozhodnete pro jakýkoli druh reklamního potisku, zákazníci ocení i biologicky rozložitelný plast. Taška bude mít sice omezenou trvanlivost, ale svůj účel splní. Přece jen s ní půjdou po chodníku a do podvědomí některých chodců se vtipně řešený potisk může zapsat. A tak v poklidu zvažujte, zda na své reklamě nevyužít i vlastní ekologické povědomí a zákazníky informovat o tom, že vaše reklamní tašky jsou vyrobeny z modifikovaného kukuřičného škrobu, potažmo z kyseliny polymléčné. Takový materiál lze naprosto bezpečně vhodit do zahradního kompostu.

Historie igelitek

Možná si ještě vybavíte dobu, zvláště ti dříve narození, kdy na konci 80. let bylo nesmírným hitem nosit igelitky s potiskem. Zvláště západoevropské značky nebo ty ze zámoří obtištěné na „igelitu“ byly středem zájmu ostatních, čehož využívali zejména studenti středních a vysokých škol, aby byli poutavější a zajímavější.
papírové tašky

Výraz „igelitka“ je však věcně nesprávný, název tohoto materiálu je totiž spojen s obchodním názvem fólie vyráběné z PVC od poloviny 30. let minulého století ve společnosti IG Farben. Od tohoto druhu plastu se však upustilo, neboť při spalování odpadu uvolňuje do ovzduší toxické spaliny. Namísto toho se využívá polyetylen, který při spalování tyto škodliviny nevypouští.